Który miernik lakieru wybrać?

Wraz ze wzrostem technologicznym, widzimy jak rynek mierników również zmienia się i dynamicznie rozwija. Najprostszą metodą pomiaru jest miernik dynamometryczny, który jest wyposażony jedynie w magnes. Podczas pomiaru jesteśmy w stanie stwierdzić, czy powłoka pod lakierem wypełniona została szpachlą, jednak pozyskanie informacji o nałożonej kolejnej warstwie będzie już trudne. Niestety elementów aluminiowych już nie będzie w stanie zmierzyć.

Przy elektronicznych miernikach mamy już dużo większe pole wyboru, pod względem posiadania sondy wbudowanej, czy na przewodzie, czy rozpoznawalności stopu stali- stal, ocynk czy aluminium.

Z SONDĄ NA PRZEWODZIE CZY WBUDOWANĄ?
Różnica w cenie jest znikoma jednak wygoda pomiarów jest nieporównywalnie większa. Miernik z wbudowaną sondą wymaga od nas dużej staranności i precyzji mierzenia, a przy tym obserwacji wyświetlonego wyniku. Każde najmniejsze wibracje, trzymanego miernika, wpływają na prawidłowość pomiaru, dlatego przyłożenie sondy do blachy jest bardzo ważne.

Sonda na przewodzie zupełnie zmienia kulturę pracy przy pomiarze. Pamiętajmy, że 1000 mikrometrów, w której dokonujemy pomiarów, to 1 milimetr i dlatego, każda najdrobniejsza niedokładność przyłożenia sondy do blachy znacznie zawyża wynik.

KAROSERIA Z ALUMIUNIUM?
Producenci aut co raz częściej deklarują wykonywanie coraz większej ilości elementów z aluminium. Możemy ją spotkać w autach marki BMW, AUDI, CITROEN, PEGEOUT czy VOLVO. Aluminiowe części to najczęściej błotniki, maski przednie oraz dach. Dzięki miernikowi, z możliwością rozpoznania stopu aluminium, jesteśmy w stanie zmierzyć grubość lakieru, co w przypadku mierników jedynie do stali jest niemożliwe.

POMIAR PUNKTOWY?
Ponad 90% mierników posiada jedynie płaską sondę i aby zmierzyć dokładnie i precyzyjnie, dany element musi być on czysty, a powierzchnia musi być na tyle płaska, by sonda mogła prawidłowo zmierzyć dany element karoserii. Trudno dostępne miejsca, takie jak: słupki, progi, wewnętrzna strona maski samochodu, wewnętrzne elementy drzwi, zakrzywienia, wklęśnięcia, wypukłości, są już nie lada wyzwaniem, nawet dla profesjonalisty. A to właśnie te miejsca dają nam najpewniejsze informacje na temat napraw auta. Dlatego, na rynku pojawiła się sonda kulkowa-punktowa.

Dzięki rewolucyjnemu rozwiązaniu, sonda jest w stanie podać dokładny wynik niedoczyszczonego elementu, czy przy niestarannym przyłożeniu sondy. Szybkość i komfort pracy zwiększają się niesamowicie.

Podsumowując, warto zakupić taki miernik, który udzieli nam najwięcej informacji o aucie – P-11-S-AL. Zapraszamy na naszą stronę www.bluetechnology.pl.

zawieszenie sprężyny vogtland selected


ZOSTAW ODPOWIEDŹ