Peugeot 206 SW

Wielu z nas w pewnym momencie swojego życia staje przed poważnym, choć może dla innych nie aż tak bardzo, dylematem: samochód zmodyfikowany czy rodzinny. Zakup pojazdu, który ma pomieścić całą familię (ze wszystkimi niezbędnymi akcesoriami) to zawsze problem – zwłaszcza, gdy tak jak Radek marzymy o niskim i szybkim aucie wzbudzającym zachwyt nie tylko u nas samych ale i innych.

p01

Nasz bohater długo szukał odpowiedniego samochodu i w końcu wybrał czarnego Peugota 206 SW – samochód uznawany raczej za babski i dość brzydki. Sam właściciel przyznaje, że była to wersja bieda bez większych fajerwerków, za to z solidnym, ekonomicznym silnikiem 1.4 HDI. Samochód idealny na codzienne dojazdy do pracy i rodzinne wakacje. A co z marzeniami Radka?

Auto przez pewien czas pozostawało seryjne. Właściciel dość nieśmiało zaczął modyfikacje od niewielkiego obniżenia zawieszenia poprzez wymianę śrub na niższe. Na auto wleciała lekka gleba – jedynie 30 mm. Radek poszedł jednak za ciosem i zamontował zawieszenie gwintowane (co pozwoliło mu na dopasowanie przerwy w nadkolu z nowymi, customowymi felgami wykonanymi na zamówienie), skręcone na tyle, by wciąż dało się bezproblemowo dojeżdżać do pracy. Alufelgi skręcane z trzech części tzw. 3tlg wyposażył w ranty 4,5″ i 3 stopniowym przejściem od japońskich felg torowych. Rotor zaś wykonany został z felg VW 14″ 1tlg. Zwieńczeniem felg są nowe dekielki z logo Peugota, dzięki czemu wyglądają na „fabryczne”. Ostatecznie parametry felg to 16″ i 9,25J.

p02

Przy tej szerokości kół i mocnym odstawieniu ich względem nadwozia, Radek musiał poszerzyć nadkola. Zdecydował się jednak na uniwersalne poszerzenia z Nissana. To nietypowe rozwiązanie w europejskim aucie doskonale wkomponowało się w cały projekt i nadało mu ostateczny kierunek.


zawieszenie sprężyny vogtland selected


ZOSTAW ODPOWIEDŹ