Sześciomilionowe Audi z napędem quattro

0
308

Audi świętuje kolejny rekord. 11 lipca, z taśmy produkcyjnej w zakładach w Ingolstadt zjechało sześciomilionowe Audi z napędem quattro – niecałe półtora roku po egzemplarzu pięciomilionowym. Jubileuszowy samochód – Audi SQ5 w kolorze szarym Monsun z efektem metalicznym – pojedzie do zamawiającej go rodziny z USA. Nowy rekord produkcyjny dowodzi światowego sukcesu Audi quattro. Od czasów pierwszego Audi quattro ze stałym napędem na cztery koła z roku 1980, to techniczne rozwiązanie opanowało drogi na całym świecie. Dzięki blisko 170 wariantom quattro, spośród wszystkich producentów segmentu premium to Audi oferuje w tej chwili największy wybór modeli z napędem na cztery koła.

Sechsmillionster Audi mit quattro-Antrieb

„Dynamika i sportowy duch, najwyższa techniczna precyzja i bezpieczeństwo jazdy – to właśnie quattro spod znaku czterech pierścieni. Przed ponad 30 laty takie rozwiązanie uchodziło za osiągnięcie pionierskie, dziś jest synonimem postępu technicznego“ – mówi dr Hubert Waltl, szef produkcji Audi AG. Niedawno, w lutym 2013, Audi fetowało pięciomilionowe Audi ze stałym napędem na cztery koła. Po niespełna półtora roku, koncern przekroczył liczbę sześciu milionów. „Sześć milionów samochodów marki Audi z napędem quattro to doskonały wynik! 30 lat sukcesu quattro to również zasługa naszej pełnej zaangażowania załogi, która konsekwentnie i efektywnie realizuje założenia systemu produkcji Audi.“

„Wiedza pracowników na temat napędu na cztery koła jest naprawdę imponująca. Jasno pokazuje naszą ‚przewagę dzięki technice‘ i wydatnie przyczynia się do budowy wizerunku naszej marki“ – mówi Peter Mosch, przewodniczący Rady Zakładowej Audi. „Bez wykwalifikowanej i elastycznej załogi, nie osiągnęlibyśmy tak dobrego wyniku w tak krótkim czasie.“

W roku 2013 Audi wyprodukowało 710 095 samochodów z napędem quattro. W obu niemieckich zakładach produkcyjnych, w Ingolstadt i w Neckarsulm, każdego dnia zjeżdża z taśmy około 2000 modeli Audi z napędem tego typu. Stały napęd na cztery koła z roku na rok coraz bardziej podbija serca klientów na całym świecie. W roku 2013, 44 procent wszystkich klientów Audi wybrało model quattro. Żaden inny producent samochodów segmentu premium nie może pochwalić się większą sprzedażą aut z napędem na cztery koła. Najczęściej sprzedawany model quattro to Audi Q5, a zaraz potem Audi A4. Audi z takim właśnie rodzajem napędu najlepiej sprzedają się w USA, Kanadzie, Rosji i na rynkach Bliskiego Wschodu. Dobre wyniki handlowe notowane są również w Niemczech. W pierwszym półroczu 2014, Audi wyprodukowało dla niemieckiego rynku prawie 61 150 samochodów z napędem quattro.

Dzięki blisko 170 modelom quattro – uwzględniając różne rodzaje nadwozia, silniki i skrzynie biegów – marka Audi oferuje największy wybór spośród wszystkich producentów samochodów segmentu premium. Technika quattro jest dostępna we wszystkich rodzinach modelowych. Audi Q7, Audi R8, Audi A4 allroad, Audi A6 allroad oraz wszystkie modele S i RS, dostępne są wyłącznie z napędem quattro.

Legendarny już sposób napędu na cztery koła po raz pierwszy został zaprezentowany w historycznym modelu quattro, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, w 1980 roku. Samochód ten, pierwotnie zaplanowany jako krótka seria, w gamie modelowej czterech pierścieni funkcjonował aż do 1991 roku. Przez cały ten czas i przez lata następne napęd quattro był i jest ciągle udoskonalany.

Do międzynarodowej sławy napędu quattro przyczyniły się także wszystkim znane kampanie reklamowe i sukcesy w sportach motorowych. Spot telewizyjny, w którym Audi 100 CS o własnych siłach podjeżdża w górę skoczni narciarskiej w fińskiej miejscowości Kaipola, to od prawie 30 lat kultowy film reklamowy. Niezapomniana jest także tryumfalna jazda Waltera Röhrla z roku 1987. Za kierownicą Audi Sport quattro S1, Röhrl ustanowił wówczas rekord wjazdu na górę Pikes Peak w Kolorado/USA. Na imponujące wyniki Audi w sportach motorowych składają się cztery tytuły w rajdowych mistrzostwach świata, trzy zwycięstwa w wyścigu górskim Pikes Peak, jedno mistrzostwo w klasyfikacji kierowców i klasyfikacji producentów w TransAm, dwa tytuły w DTM, dziesięć zwycięstw w narodowych mistrzostwach samochodów superturystycznych i jeden puchar świata w wyścigach samochodów turystycznych. Po wprowadzeniu w 1998 roku zakazu używania przez producentów napędu na cztery koła w kategorii samochodów turystycznych, samochód wyścigowy marki Audi z napędem na cztery koła powrócił na tor dopiero w 2012 roku. Audi R18 e-tron quattro hybrid zdobyło wówczas od razu podwójne zwycięstwo w wyścigu 24 h Le Mans. Dwa kolejne tryumfy świętowano w kolejnych latach – 2013 i 2014. W Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA – WEC) hybryda Audi zdobyła w 2012 i 2013 roku tytuł mistrzowski zarówno w kategorii kierowców, jak i producentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here