VW Scirocco

Volkswagen w 1974 roku wyprodukował nowy model, który błyskawicznie zdobył serca sympatyków koncernu oraz wszystkich tych, którzy czerpią frajdę ze sportów samochodowych. Niemiecki producent zapożyczył dla niego nazwę od wiejącego w basenie Morza Śródziemnego Scirocco – gorącego, suchego wiatru, który wiosną znad Afryki przynosi tumany piasku, a zimą niekiedy powoduje czerwony śnieg…

vw01

Prezentowany egzemplarz to Scirocco drugiej generacji pochodzący z 1989 roku. W rękach Rafała jest od przeszło 15 lat. Po tak długim czasie auto staje się niczym pełnoprawnym członkiem rodziny i należy traktować go z szacunkiem. I tak właśnie jest traktowany. Opisanie wszystkie wykonanych modyfikacji i zmian zajęłoby nam kilka stron, dlatego przybliżymy Wam tylko te najefektowniejsze.

Samochód fabrycznie został wyposażony w silnik 1800 cm3 JH na wtrysku mechanicznym KA-Jetronic, co nie spełniało oczekiwań Rafała. Właściciel szybko zdecydował się na wymianę jednostki napędowej. Pod maskę trafił silnik pojemności 2.0 l 16v ABF. Ale i ten nie pozostal w seryjnej formie. Wyremontowany dół, porting głowicy, wałki rozrządu 2×276 stopni oraz regulowane koło rozrządu dodały silnikowi drugiej młodości. Cała jednostka pomalowana w czarny półmat trafiła pod maskę z lekkim klinem wizualnym. 3-calowy kwasowy układ dolotowy, rozwiercona przepustnica i porting kolektora ssącego sprawiły, że do nowej jednostki trafia więcej powietrza. Rafał zadbał również o dużo lepsze pozbywanie się spalin – układ wydechowy zbudował na bazie 2,25-calowej stali nierdzewnej za 2 tłumikach customowych.

vw02

Zmiana silnika oraz jego modyfikacje wymusiły wymianę układu hamulcowego. Seryjnie przednie tarcze wentylowane 239 mm i bębny z tyłu nie gwarantowały bezpiecznej jazdy.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułAstra F
Następny artykułVW Golf II
Redaktor naczelny od lat związany z motoryzacją, tuningiem i mediami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ