Zadbaj o blask swojego samochodu

Każdy z nas kocha swój samochód i chce aby prezentował się najbardziej efektywnie na ulicach. Nie koniecznie natomiast każdy wie czym jest Detailing. Dokładna pielęgnacja auta w Polsce dopiero raczkuje, ale rynek szybko się rozwija i zyskuje na popularności. Dzisiaj pokażemy wam uproszczoną wersję detailingu bez korekty lakieru. Tymi kilkoma prostymi krokami odświeżycie swój samochód nadając mu nowego życia.

Pierwszym krokiem będzie mycie wstępne przy użyciu aktywnej piany oraz pianownicy ręcznej lub myjki ciśnieniowej. Na rynku dostępne jest wiele pian, warto zwrócić uwagę na faktyczną ich koncentrację, właściwości myjące oraz – co dla niektórych będzie dodatkowym atutem – zapach. W naszym teście użyjemy piany Equalibrium firmy Mainz (produkty angielskie). Piana jest mocno skoncentrowana, świetnie doczyszcza i zmiękcza bród nie naruszając wosku na lakierze. Podczas mycia wyczuwalny jest mocno bananowy zapach. Przy pomocy pianownicy nakładamy pianę od dołu do góry (piany nie można nakładać na gorący lakier !) następnie odczekujemy około 5-10 minut, aż większość piany ścieknie (piana nie może zaschnąć) następnie dokładnie spryskujemy najlepiej przy pomocy myjki ciśnieniowej.

mainz01

mainz02

Drugim naszym krokiem będzie mycie szamponem metodą na dwa wiadra. Do jednego wiadra wlewamy ciepłą wodę z szamponem natomiast do drugim nalewamy samą wodę (można dodatkowo zamontować gritguarda). Przy wyborze szamponu najważniejsze jest kilka czynników: koncentracja, właściwości myjące, poślizg, ilość piany oraz zapach. My użyjemy jednego z najbardziej skoncentrowanych szamponów na rynku MainzPassion (1:2000) czyli na 10 litrowe wiadro nalewamy tylko 5 ml szamponu (jedną nakrętkę). Następnie zanurzamy rękawicę w szamponie, po umyciu danego panelu karoserii płuczemy rękawicę w drugim wiadrze. Tą metodą myjemy cały samochód a następnie go spłukujemy.

mainz03

mainz04

Do mycia felg przyda nam się specjalny preparat. Mainzoblivion to koncentrat, który po dodaniu do wody w stosunku 1:3 pomoże nam dokładnie doczyścić felgi każdego rodzaju, ma neutralne pH oraz cytrusowy zapach. Warto zwrócić uwagę, czy dany środek jest koncentratem, czy produktem gotowym do użycia (koncentrat z reguły wychodzi taniej, zachowując te same właściwości). Dla posiadaczy np. felg polerowanych ważne też będzie, czy preparat jest dla nich bezpieczny. Jeżeli mamy nałożoną na felgi powłokę lub wosk warto upewnić się, że preparat ma neutralne pH. Felgi możemy zabezpieczyć też sealantem w sprayu, np. Limbo.

mainz05

mainz06

Czwartym etapem, wykonywanym średnio raz do roku, jest glinkowanie lakieru. Przy pomocy glinki i lubrykantu usuwamy zanieczyszczenia z lakieru. Dodatkowo można usunąć smołę przy pomocy np. Mainzunstuck.

mainz07

Wykończeniem naszej pracy będzie oczyszczenie plastików oraz opon przy pomocy uniwersalnego środka czyszczącego (APC), a następnie nałożenie dressingu. W tym przypadku mamy do wyboru na rynku środki matowe, satynowe, błyszczące, w sprayu lub żelu. W przypadku dressingu warto zwrócić uwagę na jego trwałość (szczególnie odporność na wodę) oraz wydajność (ile preparatu zużyjemy na komplet opon). W naszym teście plastiki zewnętrzne oraz opony wykończymy żelem Rhapsody.

mainz08

Piąty etap można wykonać dwojako. Szybszym rozwiązaniem będzie nałożenie wosku w sprayu, co zajmie nam około 20-30 minut i wystarczy na około 4-5 tygodni (np. MainzHoney Bee Spray Wax). Wosk w sprayu jest dobrą alternatywną dla osób, które nie posiadają odpowiednich warunków do nałożenia wosku twardego lub nie mają na to czasu. Natomiast jeżeli chcemy zabezpieczyć samochód twardym woskiem musimy użyć cleanera, aby oczyścić dokładnie lakier i polepszyć wiązanie z woskiem. W tym przypadku użyjemy Pristine, po nałożeniu odczekaniu i wypolerowaniu czekamy około 30-60 minut i przystępujemy do nałożenia wosku MainzSyntethique, który zabezpieczy nasz lakier na nawet 4 miesiące, zapewniając świetne kropelkowanie oraz zrzucanie wody.

mainz09

Oczyściliśmy oraz zabezpieczyliśmy już nasz lakier, czas teraz na środek.
W przypadku tapicerki skórzanej polecamy środek 2w1 czyli cleaner wraz z odżywką (naturalne olejki). Nakładamy Embelish przy pomocy szczoteczki do skóry lub mikrofibry, dokładnie wcierając preparat w skórę. Następne czekamy około 15 minut, aby środek dokładnie się wchłonął i wycieramy pozostałości suchą mikrofibrą. Embelish pozostawi satynowe wykończenie i czystą skórę.

mainz10

W przypadku tworzyw sztucznych, w pierwszej kolejności musimy oczyścić je przy pomocy np. APC w stężeniu 1:10. Następnie nakładamy dressing, na rynku mamy do wyboru dressingi matowe, półmatowe oraz błyszczące. Warto zwrócić na trwałość, odpychanie kurzu, wydajność środka oraz czy nie jest tłusty lub czy się nie klei. Podczas testu użyjemy półmatowego dressingu Cherish, który odpycha świetnie kurz oraz jest długotrwały.

mainz11

W przypadku plam na tapicerce lub alcantarze najlepszym wyborem będzie pranie tapicerki, jednak kiedy mamy tylko kilka plam a nie mamy odkurzacza do prania możemy użyć preapratu do oczyszczania. W przypadku plam, zanieszczyszczeń z pomocą przyjdzie nam Refresh. Jest łatwy w użyciu, doczyszcza plamy po napojach, jedzeniach, słodyczach.

mainz12

Po ciężkiej pracy, wsiadamy do naszego samochodu, rozpylamy zapach i delektujemy się naszym nowym samochodem.

Zdjęcia: supershine.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPolo GTI
Następny artykułBMW E36 – RedTube
Redaktor naczelny od lat związany z motoryzacją, tuningiem i mediami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ